Velkommen til kontrolldag for brannslukkingsapparater på Nesna Innkjøpslag.
I anledning Nesna kommune sin bondelunsj torsdag 13. mars 2025, vil vi i NLR være tilstede etter lunsjen for å kontrollere brannslukkere for dere som trenger den årlige kontrollen. Det blir brannslukkingskontroll fra kl. 14:00 til 16:00. Lever inn brannslukkingsapparatene innen klokken 15:30 for å få de kontrollert i tide.
Ta med deg brannslukkingsapparater til oppmøtested, og få de godkjent for ett nytt år. Du får med deg apparatene hjem umiddelbart etter kontroll/godkjenning.
NLR har godkjente kontrollører som sjekker dine brannslukningsapparater.
Alle brannslukkere skal kontrolleres årlig av en kompetent person med grønt sertifikat. Kravet gjelder alle gårder/bedrifter jf. Forskrift om brannforebygging, gjengitt i KSL. Kontrollen utføres etter NS 3910 og 671-3.
Er produksjonsdatoen for apparatet mer en 10 år for pulver/CO2 og 5 år for skum/vann må apparatet ha service. De må altså da på service før de kan godkjennes.
Priser
Medlemspris NLR, per slokkeapparat kr 110,- (ved kontroll av over 10 apparater, per stk kr 95,-)
Ikke medlemmer 220,- (Over 10 apparater, 190,- pr stk)
Du blir uansett fakturert for det antall apparater som settes frem til kontroll, uavhengig om de godkjennes eller ikke.
NB: Fint om dere merker apparatene med navn/gård.

Påmelding
Påmeldingsfrist 12. mars 2025. Meld deg på øverst på siden.